fredag 11 april 2014

Bildanalys

Här finns länk till bilden jag använt.


Jag tycker att bilden beskrivs så som den är, att det handlar om ett slags ”spel” där man kanske inte riktigt vill vara med i för som jag ser det så är bilden inte riktigt positiv, utan man ser ändå på ett sätt att den inte riktigt är en glad bild. 

Jag associerar inte eld med något bra. Eftersom jag har sett filmen vet jag vad den handlar om men jag skulle inte säga att man kan räkna ut det med hjälp av att bara titta på bilden. Dock kanske man kanske kunna föreställa sig att det inte precis är en glad film med hjälp av att titta på bilden men jag skulle inte säga att man kan räkna ut innehållet i filmen genom att kolla på den. Kanske kan man också säga att det är någon/något som känner sig instängt. Eftersom att varelsen är i mitten av cirkeln tänker jag att den är instängd och eftersom den är en pil under den kan handla om någon typ av krig. 


I bilden finns inte så många färger, svart, gul, orange och röd. Mitt i bilden finns en cirkel och i cirkeln är det en varelse och en pil. Runt cirkeln, varelsen och pilen är det eld som är gul och orange-röd. Den enda linjen är den som går från cirkelns ena kant till cirkelns andra kant. Bakgrunden är svart. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar