måndag 5 maj 2014

Reflektioner - Prao

Jag praoade på ett kafé. Där var hyfsat många anställda med ganska många tjejer och några killar. Jag fick göra ganska blandade arbetsuppgifter, torka bord, torka golv, hämta upp saker från lagret, slänga sopor, hämta in disk, diska och ställa sakerna på plats igen. Stämningen var helt okej, det var ibland det blev väldigt stressigt, det var liten plats och alla sprang omkring och skulle göra olika saker och då kände man sig lite i vägen istället. Men när det inte var några kunder var det lugnare.

De allra flesta var väldigt trevliga och hjälpte till och gav oss som praoade arbetsuppgifter hela tiden, vilket var bra så man inte bara stod där och gjorde ingenting. Jag gissade på att de hade cirka 25 000 i månaden och det var sant. Den låg på cirka 25 000 i månaden. 

För mig fanns det inte direkt några problem. Jag tycker att det gick bra och de flesta var trevliga och förklarade hur man skulle göra o.s.v. 


Jag skulle nog kunna tänka mig att jobba där som ett extrajobb/sommarjobb men kanske inte riktigt ha det som ett fast jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar