tisdag 14 oktober 2014

Träningsdagbok | 14 oktober

Idag spang vi Gunnesborundan och jag tycker att det gick väldigt bra, kunde gått ännu bättre men jag är ändå nöjd med den tiden som jag fick idag i jämförelse med min förra tid. Tiden jag fick idag var 19 min 20 sek, och förra gången vi sprang den sprang jag på 26 min 30 sek. Ca 7 min förbättringstid alltså. Under den tid som vi har skrivit träningsdagbok har jag försökt att vara ute och gå eller springa en runda ganska ofta. Vid vissa tillfällen har jag inte tänkt på att skriva in det och andra gånger har jag känt att jag inte haft jätte mycket att skriva om och tänkt lägga ihop två i en istället. Anledningen till att det blev bättre nu har antagligen att göra med att jag verkligen försökte. Jag sprang själv och i och med det så behöver man inte anpassa sig efter hur snabbt den andra springer utan då fokuserar man mest på sig själv, att försöka göra det på bättre tid och att göra sitt bästa. Jag fick håll ett antal gånger och orkade inte springa allt i ett men det gick ändå bättre än vad det gjort tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar